زیتون پرورده تک نفره حاوی ماده جایگزین نمک

اگرچه زیتون سیاه فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما زیتون پرورده تک نفره دارای سدیم و کالری نسبتا بالایی است و یک وعده 100 گرمی زیتون رسیده 115 کالری و حدود 735 میلی گرم سدیم دارد و محدود کردن مصرف سدیم بسیار مهم است زیرا افزایش مصرف نمک با سطوح بالاتر فشار خون مرتبط است.

بر اساس برخی مطالعات تحقیقاتی، افرادی که به طور منظم زیتون کالاماتا را به عنوان بخشی از رژیم مدیترانه ای می خورند، کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند و همچنین تمایل به طول عمر بیشتری دارند.

به دلیل وجود اولئوکانتال، روغن کالاماتا از ایجاد پلاک های آمیلوئیدی در مغز که ممکن است با ایجاد زوال عقل مرتبط باشد، جلوگیری می کند و با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

4. ممکن است سلامت قلب و عروق را ارتقا دهد
نشان داده شده است که اولئوروپین موجود در زیتون کالاماتا خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد و طبق مطالعات، ممکن است در برابر سمیت قلبی حاد آدریامایسین (آسیب به عضله قلب) محافظت کند و اکسیداسیون LDL یا کلسترول بد را کاهش دهد.

چربی های تک غیراشباع موجود در زیتون کالاماتا، مانند لینولئیک، آلفا-لینولنیک و اسید اولئیک، ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کرده و خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد.

زیتون پرورده تک نفره

5. باعث سلامت پوست و مو می شود
اولئوروپین موجود در زیتون کالاماتا از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش B محافظت می کند و با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند و ویتامین E که در روغن زیتون کالاماتا یافت می‌شود، می‌تواند به هیدراته نگه داشتن پوست و کاهش علائم پیری کمک کند.

6. به پیشگیری از کم خونی کمک می کند
برخی از انواع زیتون کالاماتا حدود 4 درصد از نیازهای غذایی روزانه شما را تامین می کنند و آهن باعث تشکیل گلبول های قرمز خون می شود و از کم خونی جلوگیری می کند.

7. به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند
مطالعات نشان داده اند که روغن زیتون کالاماتا می تواند جذب کلسیم را افزایش دهد که می تواند به جلوگیری از کاهش تراکم استخوان یا پوکی استخوان کمک کند.