امریکائیها با مصرف هوشمندانه شکلات تلخ غلظت خون خود را از بین میبرند!

یک آمریکایی به طور متوسط هر سال حدود 12 پوند شکلات تلخ غلظت خون مصرف می کند و سالانه بیش از 75 میلیارد دلار در سراسر جهان برای شکلات خرج می شود.

با این تعداد شکلات خوری، ضروری است که انتخاب های هوشمندانه تری در مورد نوع مصرف خود داشته باشید تا بتوانید بدون گناه از خوراکی های مورد علاقه خود لذت ببرید و از تمام مزایای سلامتی شکلات تلخ بهره ببرید.

اگرچه برخی از انواع آن مملو از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های مهم هستند، مهم است که توجه داشته باشید که همه شکلات ها یکسان ساخته نمی شوند.

مزایای بالقوه شکلات فرآوری شده و بسیار شیرین شده اندک است، اما مزایای شکلات تیره با کیفیت بالا متعدد و کاملاً چشمگیر است.

پس آیا خوردن شکلات سالم است؟ در اینجا چیزهایی است که باید در مورد این خوراکی شیرین بدانید و چگونه می توانید از آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لذت ببرید.

شکلات

یکی از بزرگترین مزایای خوردن شکلات توانایی آن در مبارزه با رادیکال های آزاد است که ترکیبات مضری هستند که توسط فرآیندهای سلولی در بدن ایجاد می شوند و می توانند به التهاب و بیماری های مزمن کمک کنند.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که اعتقاد بر این است که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و از بدن در برابر آسیب و بیماری محافظت می کنند.

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها و پلی فنول ها است.

مشخص شده است که کاکائو به طور خاص دارای تعداد زیادی پلی فنول و فلاونوئید است که حتی بیشتر از شراب و چای است.

بنابراین، هر چه درصد کاکائو در وعده غذایی بعدی شما بیشتر باشد، آنتی اکسیدان های عالی تری خواهید خورد.

شاید باورش سخت باشد، اما شکلات خوشمزه ای که می خورید و دوستش دارید ممکن است به شما در پیشگیری از سرطان کمک کند.

درست است یکی از فواید شکلات تلخ، پتانسیل آن به عنوان یک غذای ضد سرطان است.

تحقیقات نشان می دهد که فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در شکلات ممکن است به ویژه در برابر سرطان روده بزرگ مفید باشند.

به عنوان مثال، یک مدل حیوانی نشان داد که شکلات تلخ می تواند به طور موثر رشد و گسترش سلول های سرطانی روده بزرگ را در موش ها کاهش دهد.