گیاه کندش چیست

که به عنوان یکی از جذاب ترین گیاهان توصیف می شود، گنج گرانبهایی را در زیر ظاهر روستایی خود پنهان می کند. هنگامی که آنها در حال شکوفه هستند، گل های سفید ریز در کنار هم قرار می گیرند تا ظاهری ظریف و مطبوع ایجاد کنند. این یک انتخاب عالی هم برای باغ و هم برای خانه است. در حالی که حدود 12 گونه گیاهی در این جنس وجود دارد، همه آنها ویژگی های مشابهی دارند. به طور گسترده ای برای گل آرایی و دسته گل عروسی استفاده می شود.

تاجر گیاهان دارویی

حداکثر ارتفاع گیاهان کندش بر اساس گونه متفاوت است، اما بیشتر آنها تا ارتفاع 0.5 تا 1 متر رشد می کنند و شبیه بوته های کوچک با برگ های پراکنده هستند.

گیاهان این جنس معمولاً دارای ساقه های باریکی هستند که می توانند به صورت ایستاده یا پخش شونده باشند. آنها در گره یا جایی که برگ ها به ساقه می رسند متورم می شوند. برگ های سبز در امتداد ساقه قرار گرفته اند و نیزه ای شکل، دراز و پهن هستند.

گل های کولی بارزترین ویژگی این گیاه هستند و از جولای تا اکتبر شکوفا می شوند.

بسیاری از گل‌های کوچک و کلوچه‌مانند به‌صورت خوشه‌هایی رشد می‌کنند که به ساقه‌هایی که به‌طور باز منشعب می‌شوند، متصل می‌شوند. بیشتر گونه‌ها گل‌های سفید دارند، اما برخی گل‌های صورتی دارند. این گل های ظریف باعث ایجاد گیاهان زینتی جذاب در باغ می شوند. آنها به طور گسترده ای به عنوان پرکننده برای دسته گل استفاده می شوند.

میوه یک کپسول کروی تا بیضوی است. آنها دانه های سیاه زیادی آزاد می کنند. گیاهان با پخش بذر در نزدیکی گیاه مادری تکثیر می شوند. یک گیاه می تواند چندین هزار دانه تولید کند، اما مدت زمان آنها معمولا کوتاه است.

ریشه گیپسوفیلا در مواقع دیگر به عنوان ادرارآور استفاده می شد. امروزه آزمایشگاه های کلارینز از ریشه ژیپسوفیلا به دلیل خاصیت پاک کنندگی آن برای پاکسازی پوست استفاده می کنند که موجب تجارت گیاهان دارویی شده است.

مراقبت و پرورش
ژیپسوفیلا خاک گرم با pH قلیایی و شنی را ترجیح می دهد. برای بهترین نتیجه، ناحیه ای را انتخاب کنید که حاوی گچ باشد و نفوذپذیر باشد. در برخی موارد، دانه های افتاده بدون هیچ کمکی گیاهان بیشتری تولید می کنند.

هنگامی که در آب و هوای گرم رشد می کند، این گیاه رشد می کند. به همین دلیل است که گیپسوفیلا در شکاف ها، سنگ ها و دیوارها، گاهی اوقات در مناطق خشک رشد می کند. در باغ، مهم است که یک نقطه نیمه سایه و بادخیز را برای بهترین نتیجه انتخاب کنید، زیرا باد شدید می تواند به گیاه آسیب برساند.

روش های کاشت جایگزین شامل کاشت بذر در باغ در اوایل بهار یا در سینی های تکثیر است. فقط روی دانه های کوچک را بپوشانید و یک فضای 15-20 سانتی متری بگذارید.

برای بهترین نتیجه، سینی را در مکانی گرم و آفتابی قرار دهید. این باعث ایجاد میکرو اقلیم ایده آل برای شکوفایی بذرها می شود. برای جلوگیری از پوسیدگی، سینی پخش شده را به صورت دوره ای تهویه کنید. هنگامی که گیاهان چهار تا پنج برگ نشان دادند، آنها را به گلدان پیوند بزنید که این گیاه باعث صادرات گیاهان دارویی شده است.