کندش به عنوان گیاه پرستار برای بازیابی پوشش گیاهی

مناطق تخریب شده مانند معادن یا زباله ها فاقد پوشش گیاهی هستند که در آن بازیابی خود به خودی پوشش گیاهی فرآیند بسیار کندی است که نیازمند اقدامات بازسازی است، به ویژه در شرایط محیطی سخت مانند شرایط خشک و بسترهای ویژه. به طور خاص، بسترهای گچی دارای محدودیت های فیزیکی و شیمیایی مانند پوسته های سطحی، در دسترس بودن آب ضعیف یا غلظت بالای SO4 و Ca هستند.

روغن آرگان لدورا از بهترین های برند لدورا می باشد.

گل گاوزبان وحشی

برخی از گیاهان، به اصطلاح، برای تحمل چنین محدودیت‌هایی سازگار هستند و بنابراین، ممکن است بتوانند در خاک‌های لخت گچی مستقر شوند. بنابراین، ژیپسوفیت‌های سازگار شده ممکن است نقش مهمی در بازیابی پوشش گیاهی با عمل به عنوان مهندسان اکوسیستم، بهبود شرایط محیطی زیر تاج خود و تسهیل استقرار گونه‌های دیگر ایفا کنند که .

تسهیل اخیراً به عنوان یک فرآیند کلیدی در اقدامات مرمت مورد توجه قرار گرفته است، زیرا ممکن است اثربخشی بازسازی را با حمایت از تأسیس کارخانه و در نتیجه جانشینی کارخانه افزایش دهد. هدف از این مطالعه، آزمایش اثربخشی یک ژیپسوفیت در تسهیل استقرار و توسعه گونه‌های دیگر و در نتیجه در بازیابی پوشش گیاهی لایه‌های گچ تخریب‌شده بود.

روغن بادام درختی با بهترین قیمت روانه باازر می شود.

برای پرداختن به این هدف، یک آزمایش کاشت و کاشت در نوامبر 2014 در یک انبار گچ واقع در شهرداری آندورا (تروئل، شمال شرقی اسپانیا) تنظیم شد. 40 فرد بالغ از که قبلاً در آن زباله کاشته شده بودند به عنوان پرستار در این آزمایش استفاده شدند. دو گونه به‌عنوان گونه‌های آزمایشی در آزمایش مورد استفاده قرار گرفتند: بذرها و نهال‌های آن گونه‌های آزمایشی در دو میکروسایت مختلف کاشته و کاشته شدند: زیر تاج پوشش و در خاک برهنه اطراف هر فرد(80 نفر در هر گونه آزمایش). جوانه زنی، بقا و رشد گونه های مورد آزمایش دو بار در سال در طی دو سال بررسی شد که موجب تجارت گیاهان دارویی شده است.

فشردگی خاک و دمای خاک به صورت فصلی در هر دو میکروسایت در طول دو سال اندازه‌گیری شد تا نقش گیاهان به عنوان مهندسان اکوسیستم با تغییر شرایط غیر زنده در زیر تاج خود مورد آزمایش قرار گیرد. نتایج اولیه نشان داد که نهال‌های کاشته‌شده. از نظر حجم رشد کردند و نهال‌های در زیر تاج‌پوش به‌طور معنی‌داری بیشتر از خاک لخت رشد کردند، در حالی که سرعت جوانه‌زنی و بقا در هر دو میکروسایت مشابه بود.

علاوه بر این، داده‌های غیرزیست نشان داد که فشردگی خاک کاهش یافته و دمای شدید در زیر تاج گیاهان نرم شد. مطالعه ما نشان می دهد که می تواند نقش مهمی در اثربخشی بازسازی مناطق تخریب شده توسط معدن بازی کند، زیرا شرایط میکرو محیطی را در زیر سایه بان خود بهبود می بخشد و به نفع توسعه گونه های دیگر در بسترهای گچ است که صادرات گیاهان دارویی با این خواص ها افزایش یافته است.