کاشت گیاه کندش

گیاهانی مانند نیز به نام های کاچیم، تابلوید، کندش نامیده می شوند. ارتباط مستقیمی با خانواده میخک دارد. نام این گیاه به عنوان “آهک دوست داشتنی” ترجمه شده است زیرا در شرایط طبیعی بیشتر گونه های چنین گلی ترجیح می دهند روی سنگ آهک رشد کنند. این جنس بیش از 100 گونه را متحد می کند، چنین گیاهانی با گیاهان چند ساله علفی، یکساله و درختچه نشان داده می شوند. در شرایط طبیعی، می توان آن را در شمال شرقی آفریقا، اوراسیا و نیوزیلند یافت. باغبانان هم گچوفیلا چند ساله و هم یکساله کشت می کنند.

ریشه قوی این گیاه منشعب است. ساقه راست یا پخش شده عملاً بدون برگ است و ارتفاع آن بین 20 تا 50 سانتی متر است. گونه های نیمه بوته ای می توانند تا 100 سانتی متر یا بیشتر رشد کنند. صفحات کوچک و جامد برگی به شکل نیزه ای، کفگیر یا بیضی شکل هستند. گل آذین ها شل و به شکل پانیکول هستند. آنها شامل گلهای کوچک سبز مایل به سفید یا سفید هستند، اما در بسیاری از گونه ها (به عنوان مثال، gypsophila اقیانوس آرام یا خزنده) رنگ آنها صورتی است. آنها می توانند ساده یا تری باشند. میوه یک آکن تک سلولی است که شکل آن می تواند کروی یا بیضی باشد. این دانه ها برای 2-3 سال زنده می مانند که موجب تجارت گیاهان دارویی شده است.

رشد گیپسوفیلا از بذر
کاشت
گیپسوفیلا هم از طریق بذر و هم به صورت رویشی قابل تکثیر است. گیاهی که یکساله است فقط با بذر قابل تکثیر است. گیاهان چند ساله نیز وجود دارند که از طریق بذر تکثیر می شوند.

گیاهان یکساله قبل از زمستان مستقیماً در خاک باز کاشته می شوند، در حالی که کاشت در بستر آموزشی (گسترش) انجام می شود. تا دوره بهار آینده، گیاهان قوی تر می شوند و می توان آنها را در مکانی دائمی کاشت.

گیاهان چند ساله از طریق نهال رشد می کنند. برای انجام این کار، در ابتدای بهار، بذرها در جعبه ها کاشته می شوند، در حالی که آنها را آزادانه توزیع می کنند و آنها را فقط 5 میلی متر در خاک فرو می کنند. روی ظرف را با شیشه بپوشانید و در جای گرم با نور مناسب قرار دهید.

تاجر گیاهان دارویی

جوانه
پس از 7-15 روز، اولین نهال ظاهر می شود. آنها باید نازک شوند. بنابراین، فاصله بین گیاهان باید حدود 15 سانتی متر باشد. آنها همچنین می توانند در گلدان های ذغال سنگ نارس جداگانه پیوند شوند. علاوه بر این، گیاهان به نور اضافی نیاز دارند، زیرا مدت زمان نور روز باید 13-14 ساعت باشد که باعث صادرات گیاهان دارویی شده است.