همه چیز در مورد روغن کندش

سرده ای از گیاهان گلدار از خانواده میخک ها، است. آنها بومی اوراسیا، آفریقا، استرالیا و جزایر اقیانوس آرام هستند. ترکیه دارای تنوع بالایی از گونه های با حدود 35 گونه بومی است. برخی از گونه های در مناطق دیگر معرفی شده اند.

نام جنس از یونانی است که اشاره ای به بسترهای غنی از گچ است که برخی از گونه ها روی آن رشد می کنند. گیاهان این جنس معمولاً با نام Babies breath یا Babies breath شناخته می‌شوند، نامی که به طور خاص به گونه‌های زینتی معروف اشاره دارد.

قبیله میخک یکی از ناهمگن ترین و بزرگترین گروه ها در است. این جنس شامل حدود 150 گونه گیاهی یکساله یا چند ساله، گیاهان خزنده یا بالشتک‌ساز است که عمدتاً در استپ‌های کوهستانی با کانون‌های متنوع در منطقه ایرانی-تورانی در بخش معتدل شمالی دنیای قدیم زندگی می‌کنند. [6] تفاوت‌های عمده در این گونه‌ها نیز در گل آذین‌ها از تیره‌های تنبل یا خوشه‌های مختلف گرفته تا فشرده رخ می‌دهد. مانند. و گئوبا). هر گل کوچک دارای کاسه گلی فنجانی از کاسبرگ سبز لبه سفید با پنج گلبرگ به رنگ سفید یا صورتی است. میوه یک کپسول گرد یا بیضی شکل است که از دریچه ها باز می شود. حاوی دانه های قهوه ای یا سیاه زیادی است که اغلب به شکل کلیه یا صدف حلزون هستند که باعث تجارت گیاهان دارویی شده است.

استفاده کنید
برخی از گونه ها به صورت تجاری برای مصارف متعددی از جمله گل فروشی، داروهای گیاهی و غذا کشت می شوند. نفس نوزاد که بیشتر در گل آرایی مانند دسته گل استفاده می شود، گیپسوفیلا معمولی، است. به عنوان گل شاخه بریده نیز استفاده می شود.

این جنس منبعی از ساپونین ها است که می تواند برای اهداف بسیاری از جمله تولید فیلم عکاسی و معرف های آزمایشگاهی همولیتیک استفاده شود. خاصیت شوینده آنها باعث می شود در صابون ها و شامپوها مفید باشند.

روغن زیتون سابروسو

 

بوم شناسی
برخی از گونه ها به عنوان علف های هرز شناخته می شوند، از جمله تهاجم زینتی که به زیستگاه حمله می کند و با گیاهان بومی رقابت می کند.

گیاه، به طور گسترده در، جایی که یک گونه بومی است، و ترکیه توزیع شده است. در این مطالعه، خواص شیمیایی و فیزیکی ساپونین های نابالغ حاصل از استخراج از ریشه گیاه بومی جدا و بررسی شد. آگلیکون خالص به دست آمده از هیدرولیز اسیدی ساپونین ها با کروماتوگرافی معکوس بر روی یک لایه نازک ژل سیلیکا جدا شد. آزمایشات فیتوشیمیایی وجود ترپنوئیدها را در عصاره خام نشان داد که باعث صادرات گیاهان دارویی شده است.