مهارتهایی که مایع دستشویی 4 لیتری صحت به کودکان می آموزد!

این مطالعه تأثیر تکنیک آزمایشگاهی را بر کسب مهارت‌های تولیدی دانش‌آموزان شیمی دبیرستانی در تولید مایع دستشویی 4 لیتری صحت در منطقه آموزشی Okigwe در ایموی ایمو، نیجریه تعیین کرد. دو سؤال پژوهشی و یک فرضیه صفر، پژوهش را هدایت کردند.

طرح پژوهشی شبه تجربی برای این مطالعه با نمونه ای متشکل از 98 دانش آموز شیمی دبیرستان دو از بین 40 مدرسه متوسطه دولتی در منطقه انتخاب شدند. مقیاس رتبه بندی مهارت های تولید صابون مایع ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده ها بود.

LSPS_RS توسط چهار متخصص (دو نفر از آموزش شیمی و دو نفر از اندازه‌گیری و ارزشیابی آموزشی) اعتبارسنجی شد و ضریب پایایی آلفای کرونباخ 81/0 تعیین شد. درمان در دو گروه چهار هفته به طول انجامید. داده ها با استفاده از ميانگين، انحراف معيار و تحليل كوواريانس تحليل شدند.

مایع

یافته‌ها نشان داد که دانش‌آموزانی که در معرض تکنیک‌های آزمایشگاهی قرار گرفته‌اند، مهارت‌های تولیدی بالاتری در ساخت صابون مایع نسبت به دانش‌آموزانی که با استفاده از روش‌های معمولی آموزش داده می‌شوند، کسب کردند. بنابراین نتیجه گیری شد که استفاده از تکنیک آزمایشگاهی باعث افزایش مهارت های تولیدی دانش آموزان در ساخت صابون مایع می شود.

بر اساس یافته‌ها، از جمله توصیه می‌شود که معلمان دانش‌آموزان خود را با استفاده از تکنیک آزمایشگاهی در معرض صابون‌سازی مایع قرار دهند تا مهارت‌های تولیدی را توسعه دهند که آنها را متکی به خود و کارفرما می‌کند.

ورلد ویژن روز جهانی شستن دست ها را از طریق برنامه های توسعه منطقه ای خود برای اولین بار در ارمنستان جشن گرفت، با هدف دانش آموزان مدرسه ای ترویج و حمایت از فرهنگ شستن دست با صابون. دانش آموزان 7 تا 11 ساله در انواع برنامه های بهداشتی شرکت کردند.

فعالیت های آموزشی و آگاهی بخشی آنها اشعار، ابیات و تصنیفی را معرفی کردند که اهمیت شستن دست ها با صابون را تشخیص می دهد. همچنین، برخی از پوسترها توسط شرکت کنندگان جوان برای ترویج رفتارهای بهداشتی جدید ایجاد شد.

آیه ای که من آفریدم می گوید صابون کثیفی را که حامل میکروب است می شکند و دست ها بوی خوشی می دهد. ورلد ویژن ارمنستان با انتقال پیام بهداشت به کودکان و مشارکت دادن آنها در روند جشن، توانست به طور موثر تأثیر مفیدی را ایجاد کند. اکنون کودکان مدرسه ای پیام را به خانه والدین و خواهر و برادر خود و همچنین به جوامع خود می برند.