شیلنگ پایین رادیاتور زانتیا که باعث افزایش قیمت این خودرو شد!

اکثر خودروها دارای دو نوع شیلنگ رادیاتور هستند، شیلنگ بالا و پایین رادیاتور.

شلنگ پایینی رادیاتور اغلب از پمپ آب به رادیاتور وصل می شود در حالی که شیلنگ پایین رادیاتور زانتیا به یک زانویی بسته بندی حرارتی متصل می شود و مایع خنک کننده از طریق آن به موتور و از آن منتقل می شود، بنابراین اغلب برای رسیدن به این هدف انعطاف پذیر است.

شیلنگ ها دارای لایه های بیرونی ساخته شده از یک ترکیب لاستیکی بادوام با مش تقویت کننده پارچه ای انعطاف پذیر در زیر آن هستند تا در برابر گرما و فشار بالا مقاومت کنند.

اگرچه طراحی کارتریج رادیاتور لاستیکی در طول سال ها بدون تغییر باقی مانده است، اما مواد آن تا حد زیادی بهبود یافته است.

شیلنگ

به لطف این پیشرفت‌ها، امروزه آنها بیش از هر زمان دیگری دوام می‌آورند، با این حال، محیط‌های کاری سخت مانند قرار گرفتن مداوم در معرض دمای بالا و فشار ثابت، ناگزیر آسیب‌های خود را می‌گیرند و به مرور زمان حتی بهترین کارتریج‌ها فرسوده می‌شوند و نیاز به تعویض دارند.

هنگام بررسی شیلنگ های رادیاتور باید مطمئن شوید که آنها پیچ خورده یا با اجزای داغ یا متحرک موتور تماس نداشته باشند، خم شدن بیش از حد باعث کاهش جریان آب رادیاتور و افزایش دمای موتور می شود، در حالی که اجزای داغ و متحرک ترک می خورند. آنها را خورده یا برش دهید.

موارد زیر رایج ترین علائم خرابی کارتریج رادیاتور هستند:

قاچاق آب رادیاتور
مایع خنک‌کننده ممکن است از ترک‌های شیلنگ‌های رادیاتور یا از طریق جامپر یا گیره‌ای که شیلنگ‌ها را به هم وصل می‌کند نشت کند.بنابراین کارتریج‌های ترک خورده باید بلافاصله قبل از بدتر شدن مشکل تعویض شوند.

علاوه بر این، ترجیحاً از قیف ها یا گیره هایی با اندازه ثابت استفاده شود که به طور خودکار با سیستم تنظیم می شوند.

خوردگی الکتروشیمیایی (ECD)
خوردگی الکتروشیمیایی ناشی از بارهای الکتریکی است که از طریق مایع خنک کننده حمل می شود و این واکنش شیمیایی باعث می شود که ریزترک های داخل کارتریج ها ضعیف شوند.

به طور کلی تشخیص این خوردگی دشوار است و ممکن است بدون هشدار باعث برآمدگی یا ترکیدن شلنگ شود.بهترین محافظت استفاده از کارتریج های مقاوم در برابر خوردگی است.