شیشه رفلکس تک جداره شرکت گاز را ورشکست کرد !

وقتی مردم از پنجره های خانه برای شما دست تکان می دهند، احتمالاً شما برای انها دست تکان می دهید. اگر چنین است، شما از یک ویژگی مفید شیشه رفلکس تک جداره استفاده می کنید که همه ما آن را بدیهی می دانیم این است که اجازه می دهد نور تقریباً بدون مانع از آن عبور کند.

اگر گربه دارید، احتمالاً در زیر نور خورشید روی لبه های پنجره شما جمع می شود. اگر چنین است، از ویژگی متفاوت شیشه استفاده می کند: اجازه می دهد گرما از آن عبور کند.اکنون شیشه چیز فوق‌العاده‌ای است و بیشتر اوقات ما خوشحالیم که اجازه می‌دهیم نور و گرما در هر دو جهت از آن عبور کنند. اما در تابستان و زمستان، این ایده خوبی نیست.

در روزهای گرم تابستان، اگر پنجره‌های شما به طور خودکار گرمای خورشید را منعکس کنند، جالب نیست؟ به همین ترتیب، در اعماق تاریک زمستان، آیا عالی نخواهد بود اگر پنجره های خانه شما به جلوگیری از فرار آن همه گرمای گران قیمت کمک کند؟ اگر شیشه های منعکس کننده گرما در پنجره های خود دارید، دقیقاً همین اتفاق می افتد. بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد آن بیندازیم!

قبل از اینکه جلوتر برویم، اگر کمی بیشتر در مورد نور و گرما و تفاوت بین آنها بفهمیم کمک می کند. هر دو نوع انرژی هستند، اگرچه رفتارهای متفاوتی دارند.

نور خورشید حاوی گرما و نور است: این ترکیبی از انواع مختلف تشعشعات الکترومغناطیسی است که از امواج ارتعاشی الکتریسیته و مغناطیس تشکیل شده است که در خطوط مستقیم با سرعت 300000 کیلومتر (186000 مایل) در ثانیه حرکت می کنند.

چشمان ما می توانند تنها یک نوار بسیار کوچک و بسیار محدود از تمام تابش های الکترومغناطیسی را ببینند که در سراسر جهان حرکت می کنند – و ما به آن طیف می گوییم: این نوار نوری است که در رنگین کمان می بینید که از قرمز و نارنجی تا نیلی و بنفش امتداد دارد. .