تخمه آفتابگردان در تهران ماده غذایی که موجب رفع طاسی می شود

تخمه آفتابگردان از سر گیاه آفتابگردان استخراج می شود و دانه های آفتابگردان بافتی سخت اما نرم و طعمی متوسط دارند و اگرچه می توانید تخمه آفتابگردان در تهران را به صورت خام مصرف کنید، اما اغلب برای بهبود طعم آنها برشته می شوند.

از دانه های آفتابگردان در تریل میکس، نان چند دانه و میله های تغذیه استفاده می شود و آنها شامل انواع ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم و همچنین ترکیبات گیاهی ضروری هستند و این ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به مشکلات رایج سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 کمک کنند.

ارزش غذایی تخمه آفتابگردان
تخمه آفتابگردان به طور قابل توجهی سرشار از کلسیم، آهن، مس، روی، منیزیم و سلنیوم است و تعداد زیادی از این مواد معدنی برای تشکیل گلبول های قرمز، ترشح آنزیم ها و هورمون ها و همچنین کنترل عملکرد قلب و عضلات ضروری هستند.

USDA داده های تغذیه ای زیر را برای یک چهارم فنجان (34 گرم) دانه آفتابگردان خشک بو داده و بدون نمک ارائه می کند.

تخمه آفتابگردان در تهران

کالری: 207
چربی: 19 گرم
سدیم: 1 میلی گرم
کربوهیدرات: 7 گرم
فیبر: 3.9 گرم
پروتئین: 5.8 گرم
فواید تخمه آفتابگردان برای سلامتی چیست؟
کاهش التهاب: دانه های آفتابگردان حاوی ویتامین E و فلاونوئیدها هستند که می توانند به کاهش التهاب کمک کنند و مصرف تخمه آفتابگردان، چه به عنوان بخشی از مخلوط دنباله دار، به تنهایی یا علاوه بر غلات صبحانه، می تواند به مبتلایان به التهاب مزمن کمک کند.
از سیستم ایمنی پشتیبانی می کند: ویتامین ها و مواد معدنی متعددی که در تخمه آفتابگردان یافت می شود می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و ظرفیت شما را برای مبارزه با بیماری ها بهبود بخشد و اینها حاوی سلنیوم و روی هستند. سیستم ایمنی برای حفظ و رشد سلول های آنتی بادی در بدن به روی متکی است که همچنین سلنیوم به کاهش التهاب، مبارزه با عفونت و تقویت ایمنی کمک می کند.
به حفظ وزن کمک می کند: دانه های آفتابگردان علیرغم اینکه کالری بالایی دارند، سرشار از مواد مغذی هستند که ممکن است برای کاهش وزن مفید باشند.

تخمه‌های آفتابگردان سرشار از پروتئین، چربی و فیبر هستند که آن‌ها را به یک میان‌وعده عالی تبدیل می‌کند و شما ممکن است تخمه آفتابگردان را به طرق مختلف مصرف کنید تا زمانی که میزان وعده غذایی خود را کنترل کنید.