استفاده از تراکتور در مزرعه های کشاورزی

این دستورالعمل خطرات بالقوه استفاده از تراکتور در مزارع را تشریح می کند و توصیه هایی برای حذف، جداسازی و به حداقل رساندن این خطرات ارائه می دهد این توصیه ها را به عنوان بهترین روش فعلی صنعت می پذیرد. آنها به شما کمک خواهند کرد تا با قانون بهداشت و ایمنی در استخدام 1992 (قانون HSE) مطابقت داشته باشید.

به طور متوسط، سالانه شش تا هفت کشاورز در نیوزیلند هنگام استفاده از تراکتورهای کشاورزی کشته می شوند. صدها نفر به شدت مجروح شده اند. انواع اصلی تصادفات مربوط به تراکتورهای کشاورزی عبارتند از:

تراکتورها در حال غلتیدن
مردم زیر گرفته شدن
افراد درگیر ابزار و ماشین آلات
سایر خطرات عبارتند از:

آتش سوزی تراکتور
کار تحت بارهای افزایش یافته
لمس خطوط برق هوایی
کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا
هنگام سوار و پیاده شدن از تراکتور می لغزد، زمین می خورد و می افتد.
هزینه برای فرد آسیب دیده، خانواده های آنها، مشاغل آنها و نیوزلند بسیار زیاد است. ما باید شیوه های تراکتورسازی را بهبود ببخشیم.

تراکتور رومانی،این راهنما برای کشاورزان، پیمانکاران کشاورزی و هر کس دیگری که از تراکتور در مزارع استفاده می کند، کاربرد دارد. ارائه دهندگان آموزش نیز این راهنما را مفید خواهند یافت.

بر استفاده از تراکتور در مزرعه تمرکز دارد. برای راهنمایی در جاده، به راهنمای وسایل نقلیه کشاورزی NZTA مراجعه کنید.

هر مدل تراکتور متفاوت است و الزامات ایمنی کمی متفاوت خواهد داشت. دستورالعمل‌های کتابچه راهنمای اپراتور را بخوانید و دنبال کنید تا مطمئن شوید که تراکتور خود را ایمن کار می‌کنید.

کارشناسان صنعت به کمک کردند تا این راهنما را توسعه دهد همچنین بررسی کاملی از آمار تصادفات و ادبیات دانشگاهی منتشر شده انجام داد و به چگونگی مدیریت تنظیم‌کننده‌های سلامت و ایمنی در خارج از کشور با مسائل مشابه پرداخت.

تمام تلاش خود را برای اطمینان از اینکه کنترل های خطر در این راهنما منعکس کننده بهترین عملکرد فعلی است، انجام داد

تریلی تراکتور،متداول ترین خطراتی که اپراتورهای تراکتور با آن مواجه هستند در صفحات زیر آورده شده است. راهنمایی در مورد راه های کنترل موثر آن خطرات ارائه شده است.

مسافران سوار بر تراکتور، ادوات تراکتور یا تریلر در معرض خطر بالایی هستند. تراکتورها روی زمین های ناهموار حرکت می کنند و مسافران به راحتی می توانند تکان بخورند، چسبندگی خود را از دست بدهند و سقوط کنند. اگر کسی زیر چرخ ها یا ماشین های دنباله دار بیفتد، ممکن است به شدت آسیب ببیند یا بمیرد.

از حمل مسافر بر روی تراکتور بدون صندلی مربی، سازه های محافظ در برابر غلتش (ROPS) و کمربند ایمنی خودداری کنید.

اکثر تراکتورهای قدیمی برای حمل مسافر طراحی نشده اند. اگر تراکتور مجهز به ROPS، کابین، صندلی مربی و کمربند ایمنی باشد، می توانید مسافر حمل کنید.

مسافران را روی وسایل نصب شده روی تراکتور یا تریلرهای تریلر که برای حمل افراد طراحی نشده اند حمل نکنید.

خرید تراکتور دست دوم،برخی از انواع ماشین آلات دنباله دار، مانند ریجرها، برای سوار شدن و کارکردن افراد طراحی شده اند. اگر ماشین آلات ایمن و به خوبی نگهداری شوند، مسافران می توانند بر روی این نوع ابزار سوار شوند. می‌توانید مسافران را روی یک سینی حمل‌ونقل نصب شده بر روی اتصال سه نقطه‌ای تراکتور حمل کنید. به مسافران بگویید دست نگه دارند.

شایع ترین آسیب های تراکتور زمانی اتفاق می افتد که افراد از تراکتور پیاده می شوند. اینها زمانی اتفاق می‌افتند که افراد لیز می‌خورند و روی زمین می‌افتند یا به پایین می‌پرند و به شدت روی زمین ناهموار فرود می‌آیند. اگر راننده به سمت خارج از تراکتور پیاده شود، سرآستین شلوار یا حلقه چکمه او ممکن است گیر کند و آنها را از تراکتور به جلو بیاندازد.

هنگام بالا و پایین رفتن از تراکتور، همیشه سه نقطه تماس (مثلاً دو دست و یک پا) را با تراکتور یا زمین نگه دارید. همانطور که هنگام سوار شدن انجام می دهید رو به تراکتور پیاده شوید. هرگز روی یک تراکتور در حال حرکت نپرید یا از آن پیاده نشوید.

[تصویر] کارگر در حال بالا رفتن از تراکتور در حال نشان دادن سه نقطه تماس با پله ها و نرده ها
شکل 1: سوار یا پیاده شدن با سه نقطه تماس
مراحل را به طور مرتب تمیز کنید. اگر پله های تراکتور کثیف یا خیس باشند، احتمال لغزش و سقوط شما بیشتر است.

رانندگان همچنین باید از کفش‌های مناسب با چسبندگی خوب و لباس‌هایی مانند لباس‌های سرپوشیده استفاده کنند که به ماشین‌آلات گیر نکند.

  • منابع:
  • تبلیغات: 
  1. عروسی که مادرشوهرش را با استفاده از مجسمه برنجی به قتل رساند
  2. حوله دستی را باید پس از سه تا پنج بار استفاده شست
  3. بررسی خصوصیات مورفولوژیکی فلفل دلمه ای
  4. با روش های زیر ایده هایی جدید برای کارآفرینی پیدا کنید!