ارزان بودن پونه کوهی عمده تمام افراد را شوکه نمود

پونه کوهی گیاهی محبوب است و نام علمی آن Origanum vulgare است و این به افزایش طعم غذای شما و همچنین افزایش سلامت کلی شما کمک می کند و پونه کوهی بومی جنوب غربی اوراسیا و منطقه مدیترانه است که البته پونه کوهی عمده نیز در سطح وسیعی عرضه می شود.

ممکن است خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی بالقوه داشته باشد و علاوه بر این، پونه کوهی ممکن است به بهبود هضم کمک کند که همچنین ممکن است پتانسیل مدیریت دیابت، تسکین علائم افسردگی و بهبود سلامت قلب را داشته باشد.

پونه کوهی عمده

هزاران سال است که یک ماده آشپزی و یک گزینه طب جایگزین بوده است و جالب اینجاست که این گیاه با نعناع ارتباط نزدیکی دارد زیرا متعلق به خانواده Lamiaceae است و به همین دلیل، این دو دارای بسیاری از اجزای ارگانیک مشابه هستند و بسیاری از مزایای سلامتی یکسانی دارند.

برگ ها پر مصرف ترین قسمت گیاه هستند و طعم آن از تلخ، خوش طعم و قابض تا شیرین و ملایم متغیر است و عطر و طعم گیاه به آب و هوایی که در آن رشد می کند بستگی دارد و عطر و طعم گیاه در شکل خشک آن به جای تازه بهتر است.

علاوه بر استفاده به عنوان گیاه، به اشکال دیگر مانند اسانس و کپسول نیز موجود است و روغن پونه کوهی یک فرم بسیار غلیظ از پونه کوهی است و از آنجایی که بسیار قوی است، همیشه باید رقیق شود.

پونه کوهی مملو از مواد مغذی جالب و سالم است و یک قاشق چای خوری برگ پونه کوهی خشک حاوی پروتئین، فیبر و کربوهیدرات است و منبع خوبی از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و آهن است و حاوی بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات دیگر مانند ویتامین K، لوتئین، زآگزانتین، بتاکاروتن و فولات است.

اسانس های موجود در این گیاه حاوی ترپن هایی مانند تیمول، اوسیمن، کارواکرول، لیمونن، کاریوفیلن و ترپینن است و این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.